close
تبلیغات در اینترنت
معرفی سایت ها و وبلاگ ها
loading...

ﺍﻧﻌﮑﺎﺱ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﺎﺵ...

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

آخرین ارسال های انجمن
حمیدرضا بازدید : 261 جمعه 01 فروردين 1393 زمان : نظرات () محبوب کن - فیس نما

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 

"فَمَنِ اعْتَدَى عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُواْ عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَیْکُمْ"

 

"اگر دشمنان با شما وارد جنگ شدند شما نیز با آن­ها به روش خودشان بجنگید"

 

سوره مبارکه بقره- آیه ۱۹۴

 

با سلام



    • نکته اول: شاید مطالبی که در ادامه خواهد آمد برای برخی از دوستان و فعالان فضای مجازی خوشایند نباشد. همین جا از تمامی این افراد عذرخواهی می­کنیم.

 


    • نکته دوم: در هر کجای این نوشته که واژه وبسایت به کار برده شده وبلاگ نیز مدنظر بوده است.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

بحث را با یک سوال آغاز می­کنیم: قشر هدف (مخاطبان) وبسایت­هایی که در عرصه جنگ نرم و حوزه­های مرتبط فعالیت می­کنند بیشتر باید چه کسانی باشند؟

 

ایجاد یک وبسایت بسته به سطح آن مستلزم صرف زمان و هزینه­های پی در پی و نیروی انسانی است که باید به صورت یک تیم هماهنگ عمل کنند. وبسایت­هایی که در عرصه جنگ نرم فعالیت می­کنند می­کوشند با هجمه­های گسترده و سنگین این جنگ در زمینه­ها و بسترهای مختلف به مقابله بپردازند.

 

یکی از راهکارهای مقابله در جنگ نرم مقابله با همان روش و تاکتیکی است که دشمن از آن استفاده می­کند. دشمن شناسی لازمه استفاده از این راهکار است. اما نکته قابل تأمل اینجاست که کمتر وبسایتی، به این مسئله می­پردازد. رهبر معظم انقلاب در معرفی دشمن و چگونگی شناخت آن می­فرمایند: "دشمن گاهی با 10 واسطه، یک فرد ساده لوح و بیچاره­ای را تحریک می­کند که حرفی را بزند و یا موضع­گیری غلط یا ناشایسته­ای را انجام دهد و ممکن است چنین فردی، حتی خودش هم نداند که عامل دشمن است".

 

از این مثال در فرمایش مقام معظم رهبری می­توان فهمید دشمن برای رسیدن به مقاصد و اهداف خود هیچ گاه به طور مستقیم عمل نمی­کند. از این تاکتیک با اصطلاح "لایه به لایه کار کردن" نام برده می­شود. دشمن با هوشیاری از این شیوه در تمامی زمینه­ها استفاده کرده و بیشترین استفاده در فضای مجازی اینترنت و شبکه­های ماهواره­ای بوده است. برای مثال:

 

یکی از اهداف شبکه فارسی 1 رواج روابط نامشروع و آزاد در بین خانواده­هاست. حال اگر دستیابی به این هدف به طور واضح و با نمایش سریال­هایی که در آن صحنه­های مستهجن پخش می­شد، انجام می­گرفت هیچ گاه به صورت گسترده مخاطب خود را نداشت و به اهداف خود نمی­رسید و البته هیچ پدر و مادری هم حاضر نبود این شبکه را به خانه خود راه دهد. در حالی که سریال­های این شبکه این چنین اهداف و مقاصد خود را در پوشش لایه­های مختلف پنهان کرده به طوری که در خانه، پدر و مادر به همراه فرزند خود پای سریال­های این شبکه می­نشینند بدون اینکه خبر از هدف شوم و پنهان شده این شبکه و شبکه­های مشابه داشته باشند.

 

در فضای مجازی اینترنت هم به وفور می­توان دید که دشمن از این شیوه استفاده کرده است. برای مثال: شبکه اجتماعی فیس بوک که تعدد مخاطبانش در هر قشر از سراسر دنیا نتیجه لایه به لایه بودن وبسایت و اهداف پنهان شده در پشت لایه­های این شبکه اجتماعی است که بحث درباره آن در این مجال نمی­گنجد.

 

با نگاهی گذرا به وبسایت­هایی که در کشور با هدف مقابله با جنگ نرم دشمن کار می­کنند می­توان فهمید که بیشتر این عزیزان این نکته مهم را در نظر نمی­گیرند و به اصطلاح رو بازی می­کنند. بدون اینکه متوجه باشند مخاطبانشان در اصل چه کسانی هستند!

 

باید بدانیم قشر هدف ما را بیشتر چه کسانی تشکیل می­دهند؟

 

آیا افرادی که راه را تشخیص داده­اند و در مسیر درست گام برمی­دارند و یا حتی گاهی به بیراهه می­روند ولی در عین حال صراط مستقیم را می­شناسند، قشر هدف هستند؟

 

یا افرادی که در گمراهی به سر می­برند و در شناخت راه درست دچار اشکال می­شوند و متحمل بیشترین ضرر در جنگ نرم دشمن شده­اند؟

 

اول گامی که طراحان وبسایت­هایی با محتوای فرهنگی و مذهبی به آن توجهی نمی­کنند جذب این مخاطبان است! اکثر وبسایت­های مذکور دارای فضای مذهبی و قالب­های مذهبی هستند که برای این افراد به منزله تابلوی ورود ممنوع است و چه بسا با دیدین این فضا در همان لحظه اول صفحه را ببندند. در حقیقت این خود ما هستیم که به کاربری که نیاز به محتویات وبسایتمان دارد اجازه ورود نمی­دهیم!

 

چرا از تاکتیک خود دشمن برای مقابله استفاده نمی­کنیم؟؟؟ برای آگاه سازی و پرده برداری از مقاصد شوم دشمن اولین کار جذب مخاطبی است که در جنگ نرم دشمن ضربه خورده است.

 

گاهی اوقات مدیران وبسایت­ها دل خوش می­کنند به آمار بازدیدها و افراد آنلاین وبسایتشان!

 

فرض کنید در وبسایتی ۱۰۰۰ فرد آنلاین باحجاب وجود داشته باشد و محتوای مطالب وبسایت درباره حجاب باشد، و فردی که دارای حجاب نامناسبی است در لحظه ورود به سایت با دیدن فضای مذهبی آن، صفحه را ببندد!!! آیا نتیجه مد نظر حاصل خواهد شد؟ خودتان قضاوت کنید!!!

 

ضربه دیگری که اینگونه فضاسازی ممکن است به کاربران اینترنتی وارد کند ایجاد دودستگی بین کاربران است و با ایجاد این دودستگی خودمان آب در آسیاب دشمن می­ریزیم.

 

ناگفته نماند که وبسایت­هایی هم وجود دارند که با استفاده از فضا و قالب­های متفاوت و به روز و حتی اسامی غیر مذهبی به صورت لایه به لایه کار کرده و در نهایت پس از جذب مخاطب در لایه­های زیرین خود کاربر را با اهداف و مقاصد اصلی خود آشنا می­کنند. ولی متأسفانه تعداد این وبسایت­ها بسیار کم است.

 

امید است این تلنگر کوچک، طراحان وبسایت­هایی که در حوزه فرهنگی فعالیت می­کنند را به فکر فرو برده و بدانیم از چه راهی از دشمن ضربه خورده­ایم و از چه راهی باید به مقابله بپردازیم.

 

عزیزان! "رضایت" از تعداد افراد آنلاین و بازدیدها ممکن است نام دیگری نیز داشته باشد: "غفلت" که بی شک از سمت شیطان است.

 

در پایان به تمامی دوستان و همکاران و جهادگران عرصه مجازی و فضای سایبری خسته نباشید می­گوییم و دست تک تک افرادی که با نیت خالص و با عشق به اینکه قدم کوچکی در راه بسترسازی ظهور حضرت بقیه ا.. (روحی و ارواحنا له الفداه) بر­دارند، تلاش می­کنند را صمیمانه می فشاریم.


منبع : http://www.jc313.ir




حمیدرضا بازدید : 252 سه شنبه 13 اسفند 1392 زمان : نظرات () محبوب کن - فیس نما

ساحت جامعه ‏شناختى كار ، اشتغال و توليد

بررسى ابعاد گوناگون جامعه ‏شناختى كار، اشتغال و توليد، می‏طلبد كه مفاهيم هنجار، ارزش و فرهنگ به ‏طور فشرده تبيين شود تا اين‏كه هريك از روايات، گفتمان‏ها و رفتارهاى امام على ـ عليه ‏السلام ـ در جايگاه متناسب و منطقى خود مورد استشهاد و استدلال قرار گيرد و اگر دستورى به عنوان هنجار يا روايتى در بعد ارزشى كار يا رفتارى به ‏عنوان تجلى فرهنگ كار به ما رسيده است، به‏ طور صحيح و منطقى بدان‏ها استناد شود.

 

الف. هنجار

رفتارها در سطح جامعه بدون «شيوه» انجام نمی ‏پذيرند. بنابراين هنجار يعنى مقياس و قاعده رفتار كه نه فقط افراد براى انجام كارها از آن پيروى می ‏كنند، بلكه در عين حال رفتار انسان‏ها نيز با آن سنجيده می ‏شود. (6) اين قواعد رفتارى براساس ميزان مقبوليت آنها نزد افراد جامعه، به ‏طور طبيعى و متعارف و يا براساس دستور مافوق، به هنجارهاى درونى (7) و بيرونى (8) تقسيم پذيرند.

 

ب. ارزش

ارزش، عبارت است از يك نوع درجه ‏بندى و امتيازبندى پديده ‏ها ـ اعم از رفتار و اشيا از جهت خوبى و بدى، مثبت و منفى. اهميت ارزش از آن جهت است كه ارزيابى ما نسبت به اشيا و رفتارهاى خود و ديگران مبنا و ملاك قرار می ‏گيرد. از اين رو ارزش موجب می ‏شود كه جهت رفتارها مشخص شود و درنتيجه جهت‏ گيرى ارزشى شكل گيرد. (9) نكته اساسى كه بايد بدان توجه داشت و در بحث ارزش كار می ‏توان از آن استفاده كرد، اين است كه نيازهاى انسان‏ها بدون وسيله و واسطه ارضا نمی ‏شوند؛ مثلا براى تأمين نياز به همسر پول و براى تحصيل پول، كار و تلاش ضرورى است. از اين رو تأمين نياز به همسر، ارزشى است كه زنجيره تحصيل ، پول و كار در راستاى آن قرار می ‏گيرد. هم دسترسى به همسر ارزش می ‏شود و هم تحصيل پول از راه كار. بر همين اساس می ‏توان ارزش را به صورت زير تقسيم كرد:

 

.1 ارزش غايى

آنچه كه بالذات و به خودى خود براى انسان ارزشمند است، ارزش غايى ناميده می ‏شود.

.2 ارزش ابزارى

آنچه كه خود ارزش ندارد، بلكه وسيله‏ اى است براى دستيابى به امر ديگرى، ارزش ابزارى دارد. در واقع چون در جهت رسيدن به مطلوب واقعى قرار گرفته است، ارزشمند شده است. اين تقسيم‏ بندى از آن رو است كه همه رفتارهاى ارزشى، ارزش بالذات ندارند؛ همچنان‏كه همه آنها ارزش ابزارى تلقى نمی ‏گردند.

 

ج. فرهنگ

مجموع ويژگی ‏هاى رفتارى و عقيدتى اكتسابى اعضاى جامعه را می ‏توان فرهنگ آن جامعه دانست . (10) عنصر تعيين‏ كننده در اين تعريف، «اكتساب» است كه از يك طرف فرهنگ را از پديده‏ها و رفتارهايى كه نتيجه وراثت و زيست‏ شناختى است، متمايز می ‏سازد، و از طرف ديگر موجب مىی ‏شود كه همه بخش‏هاى زندگى انسان‏ها را شامل شود.

با توجه به اينكه ويژگى اساسى و قوام و ماهيت فرهنگ به عنصر اكتسابى بودن آن است، می ‏توان چنين نتيجه گرفت كه قواعد و نُرم‏هاى اجتماعى كه براى تأمين نيازها و ارزش‏هاى جامعه ‏اند، بخشى از فرهنگ آن جامعه را پديد می ‏آورند. رفتار كارى در جامعه قاعده و نرم دارد. اگر اين قاعده و نرم كار مفيد باشد، يا كار مفيد شيوه تأمين نيازهاى مختلف جسمى، روحى و اجتماعى در سطح جامعه تلقى شود، فرهنگ كار و تلاش به ‏طور مثبت شكل گرفته است. در مقابل اگر از روش بيكارى يا كار غيرمفيد، يا كارهاى زيان‏ آور، تأمين نياز شد، فرهنگ مناسب كار شكل نگرفته است. به ديگر سخن، قاعده و نظم كارى جامعه هرگاه براساس كار سازنده همراه با دقت و پشتكار انجام پذيرد ـ به‏ گونه ‏اى كه كار با مشخصات فوق جايگاه هنجارى داشته باشد و تخلف از آن ناهنجارى به حساب آيد ـ و يا اين‏كه كار با ويژگى ‏هاى مثبت آن، تأمين‏ كننده موقعيت، احترام و عزت نفس در سطح روابط اجتماعى تلقى شود، عنوان ارزش اجتماعى به خود می ‏گيرد، و در اين صورت كار مفيد همراه با دقت و ابتكار، وارد حوزه «فرهنگ» می ‏شود و طبعا فرهنگ مناسب كار و بهره ‏ورى كار، شكل می ‏گيرد.

بنابراين در صورتى كه كار مفيد با بهره ‏ورى بالا اولا در سطح وسيع در بين اكثر افراد جامعه گسترش يابد و در واقع به «هنجار» تبديل شود. ثانيا يك ارزش تلقى شود، كار مثبت و سازنده، هم «هنجار» می شود و هم «ارزش» و به‏ طور طبيعى فرهنگ مناسب و كارساز كار تحقق يافته و كاركرد مثبت خود را در زمينه تأمين نيازهاى اساسى جامعه از قبيل علم، تكنولوژى آموزش، بهداشت، معمارى، كشاورزى، امور دفاعى، ارتباطات، قضاوت، اقتصاد، ورزش و... ارائه می ‏دهد؛ زيرا «هنجار» و «ارزش» دو عنصر اساسى فرهنگ به حساب می ‏آيند. اما چگونه می ‏توان پديده رفتارى همانند كار مفيد و سازنده را در سطح جامعه تبديل به «هنجار» و «ارزش» نمود تا اين‏كه وارد قلمرو فرهنگ جامعه شود؟

 

منبع : امام علی علیه السلام

 

آفت دانش به کار نبستن آن و آفت کار دلبستگی نداشتن به آن است.حضرت علی

حمیدرضا بازدید : 253 چهارشنبه 30 بهمن 1392 زمان : نظرات () محبوب کن - فیس نما

 

مراجع معظم تقلید
_______________

امام خمينی (ره)


امام خامنه‌ ای


آيت‌الله بهجت (ره)


آیت الله فاضل لنکرانی ره


آيت‌الله وحید خراسانی


آيت‌الله مكارم شيرازی


آیت الله سیستانی


آيت‌الله خوئی(ره)


آیت الله اراکی(ره)


آيت‌الله صافی گلپايگانی


آیت الله شبیری زنجانی


آيت‌الله سبحانی


آيت‌الله نوری همدانی

 

 

درباره ما
Profile Pic
ﺩﻧﯿﺎ ﭼﯿﺰﯼ ﺟﺰ ﭘﮋﻭﺍﮎ ﻧﯿﺴﺖ! یادمان باشد.. زندگی انعکاس رفتار ما است! انعکاس من بر من.. پس حواسمان باشد بهترین باشیم تا بهترین دریافت کنیم!
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • نرم افزار

  • سخن بزرگان
  • اخبار
  • دانستنی ها
  • بورس و سرمایه گذاری
  • معرفی سایت ها و وبلاگ ها
  • جنگ نرم

  • بهداشت و سلامت
  • روانشناسی
  • گردشگری
  • مذهبی
  • سرگرمی
  • علمی

  • ورزش
  • تصاویر
  • آموزش
  • دانلود
  • امام خمینی "ره"
  • بیوگرافی
  • ویدیو
  • تکنولوژی
  • صوت
  • ابزار وبلاگ
  • معرق
  • فرهنگ سازی
  • هنر

    مطالب
    لینک دوستان
  • مرجع کسب و کارهای اینترنتی
  • Civil Engineering of Tabriz University
  • آریا زمین
  • بوی ماه مهر
  • پاتوق نشریات دانشجویی
  • عاشورا
  • پایگاه جامع عاشورا
  • خوشنویسی
  • آثار هنرمندان ایران
  • پایگاه اطلاع رسانی صالحین خــدابـــنده
  • بورس24
  • رسم نمودار ژاپنی با اکسل
  • کلینیک بتن ایران
  • اخبار و تحلیل بازار بورس و سرمایه
  • وقاری
  • تالار بورس
  • وی ان دیزاین
  • کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكی رفسنجان
  • لاور فان
  • آستان قدس حسینی
  • چفیه
  • جک های خفن
  • ساندیس خور
  • کتابخانه مجازی فاطمیه
  • فاطمیه
  • تبادل لینک میکنی؟
  • سایت دانش آموزان قره چپق
  • تصاویر حرفه ای
  • امام علی النقی علیه اسلام
  • موسسه مصاف
  • جنبش سایبری 313
  • معبر سایبری فندرسک
  • علقمه
  • امو لاو چت
  • من میگم / لینکهای داغ
  • امروز هنوز تموم نشده
  • مای پناهگاه
  • پارسیان تحلیل
  • سی مرجع
  • تلنگر
  • پاتوق پرسپولیسی ها
  • سايت جامع بانک تنها نرم افزار های ایرانی
  • دانلود بازی و نرم افزار اندروید
  • lιlı خنده ιlιl
  • نیازمندیهای دیجی آگهی : درج آگهی رایگان | ثبت تبلیغات رایگان
  • تبادل لینک
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • افراد آنلاین : 2
  • بازدید امروز : 143
  • بازدید ماه : 7,795
  • بازدید سال : 37,459
  • کدهای اختصاصی
    حدیث موضوعی ذکر روزهای هفته

    ابزار زیباساز وبلاگ

    کد متحرک ساختن عنوان