close
تبلیغات در اینترنت
ارتباط با خدا
loading...

ﺍﻧﻌﮑﺎﺱ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﺎﺵ...

ارتباط با خدا

آخرین ارسال های انجمن
حمیدرضا بازدید : 289 سه شنبه 26 اسفند 1393 زمان : نظرات () محبوب کن - فیس نما

اول از وضو شروع میکنیم کف دست های انسان خیلی خوب میتونه انرژی ها رو منتقل کنه

1-وقتی برای وضو گرفتن اب بصورتمون میزنیم این اب انرژی های منفی رو جذب میکنه بعد با کف دست از پیشانی به چانه میکشیم در واقع داریم انرژی هایی منفی که توسط آب جذب شده رو به خارج از بدن منتقل میکنیم

2-دست ها و سر و پاها هم دقیقا به همین صورت.قرآن میفرماید:پیامبر روی هوس هیچ حرفی رو نزد.پیامبر گفت وضو باعث نورانی شدن انسان میشه که بعد ها انیشتین گفت نور هم یک نوع انرژی هست قران هم اون رو در سوره معراج ایه 2قبل از انیشتین اثبات کرد(قانون نسبیت انیشتین)

3-وقتی انسان رو به قبله قرار میگیرد در واقع بدنش با نیروی مغناطیسی زمین در یک راستا قرار میگیرد (تا اینجارو داشته باشین)

4-علاوه بر کف دست ها،کف پاها،و پیشانی هم قدرت خیلی عجیبی در انتقال انرژی دارند پس وقتی انسان نمازش رو شروع میکنه در واقع انرژی از کف پاهاش بالا میره و بخاطر ضعیفی این انرژی تا زانو بیشتر بالا نمیاد

5-وقتی رکوع میره کف دستاش رو روی زانوش میزاره و همون انرژی به وسیله کف دست ها تمامی اقسام بدن رو در بر میگیره بجز گردن ب بالا

6-بعد از اون سجده (الله اکبر)کف پیشانی و کف هر دو دست رو زمین قرار میگیره و انرژی مثبت مستقیما وارد مغز انسان میشه از یه طرفم بخاطر حالت بدن خون و اکسیژن بیشتری وارد مغز میشه یه اتفاقی واسه بدن میوفته که اصطلاحا میگن (سیلی از انرژی وارد بدن میشه)

7-پس هرچی سجده طولانی تر بشه به نفع ماست

8-که باعث بالانس(متعادل)شدن چاکراهای انسان میشه

9-انسان دارای 7 منشع چاکرا در بدنش هست یکی از این چاکراها، چاکراهای
جنسی هستن که بعد از متعادل شدن انرژی روی عصب های دستگاه تناسلی تاثیر میزاره و باعث درمان زود انزالی میشه (در اقایان)الله اکبر

10-بالانس شدن بقیه چاکراها مثل چاکرای پیشانی که اصلی ترین چاکرا هست باعث درمان افسردگی-کسلی-بی حوصلگی و تمام بیماری های روانی میشه

حمیدرضا بازدید : 430 یکشنبه 29 تير 1393 زمان : نظرات () محبوب کن - فیس نما

صالحین حلقه تربیتی شهید زرجام - حوزه شهید باهنر قشلاق/
اثرات ارزشمند خواندن "دعای عهد"

"بسم رب المهدی"

تجدید عهد با امام زمان(ع)پاداش و آثار ارزشمندی برای مومنین دارد که به سه مورد اشاره می شود:




اول:آن که در ثواب و اجر مانند آن است که در خدمت ایشان حاضرباشی و در آچه فرموده باشند،

 



 

 



اطاعت و نصرت آنان را کرده باشی.

 



 

 



دوم:آن که تجدید عهد موجب اثبات،کمال،اخلاص و ایمان می شود.

 



 

 



سوم:آن که موجب توجه خاص و نظر آن حضرت نسبت به بنده می گردد.

 



 

 



مرحوم علامه مجلسی دعای عهد را در دو کتاب خود از امام صادق(ع) نقل می کند و قبل از نقل متن دعا،

 



 

 



فضیلتی را از آن حضرت برای خواننده این دعا ذکر می کند.(1)

 



 

 



«هرکس چهل صبح این دعا را بخواند از یاران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد،

 



 

 



خدا او را از قبر بیرون می آورد که خدمت آن حضرت باشد و حق تعالی به هر کلمه آن هزار حسنه به او کرامت فرماید،

 



 

 



و هزار گناه او را محو کند و آن دعای عهد این است:

 



 

 



اللهم رب النور العظیم...(2)

 



 

 



عالمان ربانی یه پیروی از این حدیث،خواندن این دعا را در سیره عبادی خود قرار داده اند و هر صبح جزء

 



 

 



تعقیبات دائمی نماز صبح آنهاست.چنان چه حضرت امام خمینی(ره) این گونه بودند و در اواخرعمر

 



 

 



شریفشان به یکی از نزدیکانشان مرتب می فرمودند:

 



 

 



«صبح ها سعی کن این دعا(دعای عهد) را بخوانی چون در سرنوشت(عاقبت به خیری)دخالت دارد.»

 



 

 



ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 



1-فوزاکبر،محمدباقر فقیه ایمانی،فصل دهم،ص93.

 



2-بحارالانوار،ج99،ص11 و زادالمعاد،ص498.

حمیدرضا بازدید : 539 یکشنبه 29 تير 1393 زمان : نظرات () محبوب کن - فیس نما

علی علیه السلام : روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شکم است .

حمیدرضا بازدید : 179 پنجشنبه 26 تير 1393 زمان : نظرات () محبوب کن - فیس نما

صالحین ابهر/
وصیت‌ نامه امام علی (ع) به شیعیان

امام علی علیه‌السلام: امر به معروف و نهى از منكر را ترك مكنيد كه رشته كار از دست شما بيرون شود، آنگاه هر چه دعا كنيد و از خداوند دفع شر خواهيد، پذيرفته نشود و به اجابت نرسد.


وصيتنامه امیرالمومنین حضرت على علیه السلام را در كتاب‌هاى حديث به اجمال و تفصيل و به طور گوناگون نقل كرده‌‏اند كه يكى را ابوالفرج نقل كرده و در اصول كافى مرحوم كلينى هم نظير همين وصيت را كه ابوالفرج روايت كرده، نقل مى‌‏كند. در نهج البلاغه نيز در نامه شماره 47 اجمالى از اين وصيت آمده و خلاصه‌‏اى از آن در كشف‌الغمه و روايات ديگر آمده كه همه آنها را علامه مجلسى(ره) در بحارالانوار نقل كرده و ما همان روايت ابوالفرج را كه نسبتاً جامعتر از ديگران است، نقل مى‌كنيم. ابوالفرج در «مقاتل‌الطالبيين» روايت كرده كه پس از ضربت خوردن امير مؤمنان، اطباى كوفه را به بالين آن حضرت آوردند و در ميان آنها، هيچ يك در معالجه زخم و جراحى استادتر از اثير بن عمرو نبود و او متخصص در معالجه زخم‌ها و جراحات بود و از جمله چهل نفر جوانى بود كه در زمان ابوبكر در عين التمر به دست خالد بن وليد اسير و در كوفه ساكن شده بود. اين طبيب همين كه زخم سر آن حضرت را ديد، دستور داد شُش گوسفندى را بياورند و از ميان آن رگى را بيرون آورد و آن رگ را در زخم مزبور نهاد و پس از اندكى بيرون آورد و آن را مشاهده كرد. سپس رو بدان حضرت كرده، گفت: «اى امير مؤمنان، هر وصيتى دارى، بكن كه ضربت شمشير اين دشمن خدا به مغز سر رسيده و معالجه سودى ندارد.» در اين وقت بود كه امير المؤمنين كاغذ و قلم و دواتى طلبيد و شروع به وصيت كرد. بسم ‏الله الرحمن الرحيم اين وصيتنامه‏ اى است كه اميرالمؤمنين، على بن ابيطالب بدان وصيت مى‏‌كند: گواهى مى‏‌دهد كه معبودى جز خدا نيست كه يگانه است و شريك ندارد و نيز گواهى می‌دهد كه محمد(ص) بنده و رسول اوست، كه خداوند او را به راهنمايى و دين حق فرستاد تا بر همه اديان پيروزش كند، هرچند مشركان آن را ناخوش دارند. درود و بركات خدا بر او باد! «همانا نماز و پرستش و زندگى و مرگ من از آن خداوندى است كه پروردگار جهان است و شريكى براى او نيست و بدان مأمور گشته‌‏ام و منم از نخستين مسلمانان». اى حسن! من تو را و تمام فرزندان و خاندانم و هر كسى‏ كه اين وصيتنامه به او برسد، به تقوا و ترس از خداوندى كه پروردگار شماست، سفارش مى‏ كنم و بايد نميريد جز اينكه مسلمان باشيد و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد، زيرا به راستى من از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنيدم كه مى‏ فرمود: اصلاح دادن ميان مردمان از همه نماز و روزه بهتر است و آنچه دين را تباه ساخته و از بين مى‌‏برد، افساد ميان مردمان است، ولا قوه الا بالله العلى العظيم [نيرويى جز به وسيله خداى بزرگ نيست]. به خويشان و ارحام خويش توجه داشته باشيد و به آنان پيوند كنيد، صله رحم كنيد تا خداوند در روز قيامت حساب را بر شما آسان گرداند. الله الله فى الايتام، فلا تغبوا افواههم، ولا تضيعوا بحضرتكم: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد، درباره يتيمان، پس براى دهن‌هاشان به سبب سنگدلى‎‏تان نوبت قرار ندهيد (كه گاهى سير و گاهى گرسنه نگاهشان داريد). الله الله فى جيرانكم، فانهم وصيه نبيكم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره همسايگانتان كه رسول خدا(ص) درباره آنان سفارش كرده و پيوسته درباره آنان توصيه مى‏ فرمود، به اندازه اى كه ما گمان كرديم براى همسايگان از همسايه خود ارث قرار م ى‏دهد و حرمت آنان به اندازه‌اى است كه سهمى در مالشان براى همسايه تعيين كرده! الله الله فى القرآن، فلايسبقكم الى العمل به احد غيركم: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره قرآن مبادا كسى به عمل‏كردن بدان بر شما سبقت جويد. الله الله فى الصلاه فانه خير العمل وانها عمود دينكم: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره نماز، زيرا كه نماز ستون دين شماست. الله الله فى بيت ربكم لاتخلوه ما بقيتم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره خانه پروردگارتان (خانه كعبه)، مبادا تا زنده هستيد، آن خانه از شما خالى‏ بماند، كه اگر رها شد، مهلت داده نمى‌شويد و به عذاب دچار مى‏‌شويد و اگر از شما خالى ماند، كيفر خداوند فرصت زندگى به شما نمى‏دهد. الله الله فى الزكاه فانها تطفى غضب ربكم: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد در دادن زكات اموال خود كه زكات خشم پروردگار را فرو نشاند. الله الله فى شهر رمضان فان صيامه جُنه من النار: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره روزه ماه رمضان، زيرا كه آن براى شما چون سپرى است از آتش دوزخ. الله الله فى الفقراء والمساكين فشاركوهم فى معاشكم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره بينوايان و مسكينان و آنها را در زندگى خود شريك سازيد و از خوراك و لباس خود به آنها نيز بدهيد. الله الله فى الجهاد باموالكم وانفسكم والسنتكم: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره پيكار كردن در راه خدا به مالها و جان‌ها و زبان‌هاى خويش. الله الله فى ذريه نبيكم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره امت پيغمبرتان، مبادا در ميان شما ظلم و ستمى واقع شود. الله الله فى اصحاب نبيكم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره اصحاب پيغمبرتان؛ زيرا كه رسول خدا(ص) درباره آنان سفارش فرموده. الله الله فى النساء و فيما ملكت ايمانكم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره زيردستانتان، غلامان و كنيزان، زيرا كه آخرين سفارش و وصيت رسول خدا(ص) اين بود كه فرمود: «من شما را درباره دو دسته ناتوان كه زيردست شما هستند، سفارش مى‏‌كنم». آنگاه فرمود: الصلاه الصلاه، لا تخافوا فى الله لومه لائم...: نماز! نماز! درباره خداوند از سرزنش مردمان نهراسيد؛ چه، هر كس به شما ستم كند يا انديشه بد داشته باشد، خداوند شر او را كفايت فرمايد. با مردم به نيكى سخن بگوييد، همان گونه كه خدا فرمود. امر به معروف و نهى از منكر را ترك مكنيد كه رشته كار از دست شما بيرون شود، آنگاه هر چه دعا كنيد و از خداوند دفع شر خواهيد، پذيرفته نشود و به اجابت نرسد. بر شما باد هنگام معاشرت، به فروتنى و بخشش و نيكويى درباره يكديگر و زنهار از جدايى و تفرقه و پراكندگى و روى‏ گردانيدن از هم و در نيكوكارى، يار و مددكار يكديگر باشيد و بر گناه و ستمكارى كمك مباشيد كه شكنجه و عذاب خدا بسيار سخت است. خداوند نگهدار شما خاندان باشد و حقوق پيغمبرش را در حق شما حفظ فرمايد، اكنون با شما وداع مى‏‌كنم و شما را به خدا مى‏‌سپارم و سلام و رحمتش را بر شما مى‏‌خوانم.

حمیدرضا بازدید : 135 چهارشنبه 25 تير 1393 زمان : نظرات () محبوب کن - فیس نما

صالحین ناحیه آبادان
۱۲ توصیه برای استفاده بهتر از شب های قدر

پایگاه اطلاع‌رسانی صالحین آبادان به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر ماه مبارک رمضان برخی از توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای استفاده‌ی هرچه بهتر و کامل‌تر از این فرصت گران‌بها را مرور می‌کند:


* با آمادگی معنوی وارد شب قدر شوید

در ماه رمضان هم - در همه روزها و شبها - دلهایتان را هرچه میتوانید با ذکر الهی نورانیتر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لیلةالقدر خیر من الف شهر. تنزّل الملائکة والرّوح. فیها بإذن ربّهم من کل امر». شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل میکنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر میکنند. شب سِلم و سلامت معنوی - سلامٌ هی حتّی مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفای بیماریهای اخلاقی، بیماریهای معنوی، بیماریهای مادّی و بیماریهای عمومی و اجتماعی که امروز متأسفانه دامان بسیاری از ملتهای جهان، از جمله ملتهای مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر شوید. ۱۳۷۶/۰۹/۰۵


* ساعات لیلةالقدر را مغتنم بشمارید

قدر لیلةالقدر را باید دانست، ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کاری کرد که ان‌شاءاللَه قلم تقدیر الهی در شبهای قدر برای کشور عزیز و آحاد ملت ما تقدیری آن‌چنان که شایسته مردم مؤمن و عزیز ماست، رقم بزند. ۱۳۸۲/۰۸/۲۳


* از رذائل مادی خود را دور کنید

ما باید امیدوار باشیم، دعا کنیم و بکوشیم از این شبها[ی لیالی قدر] برای عروج معنوی خود استفاده کنیم؛ چون نماز معراج و وسیله‌ی عروج مؤمن است. دعا هم معراج مؤمن است، شب قدر هم معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه می توانیم، خود را دور کنیم. دلبستگی ها، بدخلقی ها - خلقیات غیرانسانی، ضدانسانی - روحیات تجاوزگرانه، افزون خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله های روح انسانی است. این شبها باید بتواند ما را هرچه بیشتر از اینها دور و جدا کند. ۱۳۸۳/۰۸/۱۵


* بهترین اعمال در این شب، دعاست

فرمود «لیلةالقدر خیر من الف شهر»؛ شبی که به عنوان لیلةالقدر شناخته شده است و مردد است بین چند شب در ماه رمضان، از هزار ماه برتر و بالاتر است. در ساعت‌های کیمیایی لیلةالقدر، بنده‌ی مؤمن باید حداکثر استفاده را بکند. بهترین اعمال در این شب، دعاست... احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است. نماز هم - که در شب‌های قدر یکی از مستحبات است - در واقع مظهر دعا و ذکر است. در روایت وارد شده است که دعا «مخّ العبادة»؛ مغز عبادت، یا به تعبیر رایج ماها، روح عبادت، دعاست. دعا یعنی چه؟ یعنی با خدای متعال سخن گفتن؛ در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. دعا یا درخواست است، یا تمجید و تحمید است، یا اظهار محبت و ارادت است؛ همه‌ی اینها دعاست. دعا یکی از مهمترین کارهای یک بنده‌ی مؤمن و یک انسان طالب صَلاح و نجات و نجاح است. دعا در تطهیر روح چنین نقشی دارد. ۱۳۸۴/۰۷/۲۹


* به معانی دعاها توجه کنید

ادعیه‌ی رسیده‌ی از معصومین (علیهم‌السّلام) همه پرمغز، پرمضمون از لحاظ سوز و گداز عاشقانه و عارفانه است و غالباً در حد عالی، منتها جزو بهترینها یا شاید بهترینها، این دعاهائی است که از امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) رسیده است. همین دعای کمیل یا دعای صباح یا دعای مناجات شعبانیه، که من از امام (رضوان اللَّه علیه) یک وقتی پرسیدم که در بین این دعاها شما بیشتر به کدام علاقه دارید، ایشان گفتند دعای کمیل و مناجات شعبانیه. هر دو از امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) است. این راز و نیاز و سوز و گداز امیرالمؤمنین و هم مناجاتهای آن بزرگوار، حقیقتاً گدازنده است برای کسی که توجه داشته باشد.

و من خواهش میکنم جوانان عزیز ما سعی کنند معانی این کلمات و این فقرات را در این دعاها مورد توجه قرار بدهند. الفاظ دعا، الفاظ فصیح و زیبائی است؛ لیکن معانی، معانی بلندی است. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹


* با خدا حرف بزنید

من خواهش میکنم جوانان عزیز ما سعی کنند معانی این کلمات و این فقرات را در این دعاها مورد توجه قرار بدهند. الفاظ دعا، الفاظ فصیح و زیبائی است؛ لیکن معانی، معانی بلندی است. در این شبها با خدا باید حرف زد، از خدا باید خواست. اگر معانی این دعاها را انسان بداند، بهترین کلمات و بهترین خواسته‌ها در همین دعاها و شبهای ماه رمضان و شبهای احیاء و دعای ابی‌حمزه و دعاهای شبهای قدر است. اگر کسی معانی این دعاها را نمیداند، با زبان خودتان دعا کنید؛ خودتان با خدا حرف بزنید. بین ما و خدا حجابی وجود ندارد؛ خدای متعال به ما نزدیک است؛ حرف ما را میشنود. بخواهیم با خدا حرف بزنیم؛ خواسته‌های خودمان را از خدای متعال بخواهیم. این انس با خدای متعال و ذکر خدای متعال و استغفار و دعا خیلی تأثیرات معجزآسائی بر روی دل انسان دارد؛ دلهای مرده را زنده میکند. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹


* از خدای متعال عذرخواهی کنید

شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است. از خدای متعال عذرخواهی کنید. حال که خدای متعال به من و شما میدان داده است که به سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم، این کار را بکنیم، والّا روزی خواهد آمد که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لایؤذن لهم فیعتذرون». خدای نکرده در قیامت، به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد. به مجرمین اجازه نمیدهند که زبان به عذرخواهی باز کنند؛ آن‌جا جای عذرخواهی نیست. این‌جا که میدان هست، این‌جا که اجازه هست، این‌جا که عذرخواهی برای شما درجه میآفریند، گناهان را میشوید و شما را پاک و نورانی میکند، از خدای متعال عذرخواهی کنید. این‌جا که فرصت هست، خدا را متوجّه به خودتان و لطف خدا و نگاه محبّت الهی را متوجّه و شامل حال خودتان کنید. «فاذکرونی اذکرکم»؛ مرا به یاد آورید، تا من شما را به یاد آورم. ۱۳۷۶/۱۰/۲۶


* دلهایتان را با مقام والای امیر مؤمنان آشنا کنید

مناسبت شب قدر، یکی مناسبت دعا و تضرع و توجه به پروردگار است که ماه رمضان بخصوص شبهای قدر، بهار توجه دلها و ذکر و خشوع و تضرع است. ثانیاً بهانه و مناسبتی است برای اینکه دلهایمان را با مقام والای امیر مؤمنان و سرور متقیان عالم قدری آشنا کنیم و درس بگیریم. هر چه که در فضائل ماه رمضان و وظائف بندگان صالح در این ماه بر زبان جاری شود و بتوان گفت، امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) نمونه‌ی کامل آن و برجسته‌ترین الگو برای آن خصوصیت است. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹


* به ولیّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید

امشب را که شب قدر است، قدر بدانید. دعا، تضرّع، توبه و انابه و توجّه به پروردگار،جزو وظایف همه ماست. مشکلات عمومی مسلمین، مشکلات کشور، مشکلات شخصی‌تان و مشکلات دوستان و برادرانتان را با خدای خودتان مطرح کنید. از خدای متعال توجّه بخواهید؛ از خدای متعال مغفرت بخواهید؛ از خدای متعال انابه و حال و توجّه بخواهید.

امشب را قدر بدانید. شب بسیار مهمی است؛ شب بسیار عزیزی است. به ولیّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته‌هایتان را بگیرید. ۱۳۷۱/۰۱/۰۷


* در آیات خلقت و سرنوشت انسان تأمّل کنید

از اوّل شب بیست وسوم، از هنگام غروب آفتاب، سلام الهی - «سلام هی حتّی مطلع الفجر» - شروع میشود، تا وقتی که اذان صبح آغاز میگردد. این چند ساعتِ این وسط، سلامِ الهی و امن الهی و خیمه‌ی رحمت خداست که بر سراسر آفرینش زده شده است. آن شب، شب عجیبی است؛ بهتر از هزار ماه، نَه برابر آن؛ «خیرٌ من ألف شهر». هزار ماه زندگی انسان، چقدر میتواند برکات به وجود آورد و جلب رحمت و خیر کند! این یک شب، بهتر از هزار ماه است. این، خیلی اهمیّت دارد. این شب را قدر بدانید و آن را به دعا و توجّه و تفکّر و تأمّل در آیات خلقت و تأمّل در سرنوشت انسان و آنچه که خدای متعال از انسان خواسته است و بی‌اعتباری این زندگی مادّی و این‌که همه‌ی این چیزهایی که میبینید، مقدّمه‌ی آن عالمی است که لحظه‌ی جان دادن، دروازه‌ی آن عالم است، بگذرانید. ۱۳۷۵/۱۱/۱۲


* برای مسائل کشور و مسلمین دعا کنید

شبهای قدر را حقیقتاً قدر بدانید. قرآن صریحاً میفرماید: «خیر من الف شهر»؛ یک شب بهتر از هزار ماه است! این خیلی ارزش دارد. شبی است که ملائکه نازل میشوند. شبی است که روح نازل میشود. شبی است که خدای متعال آن را به عنوان سلام دانسته است. سلام، هم به معنی درود و تحیّت الهی بر انسانهاست، هم به معنای سلامتی، صلح و آرامش، صفا میان مردم، برای دلها و جانها و جسمها و اجتماعات است. از لحاظ معنوی، چنین شبی است! شبهای قدر را قدر بدانید و برای مسائل کشور، مسائل خودتان، مسائل مسلمین و مسائل کشورهای اسلامی دعا کنید. ۱۳۷۶/۱۰/۲۶


* حاجات خود و مؤمنان را از خدا بخواهید

نگاه کنید به حاجات خودتان، حاجات مسلمانان، حاجات کشورتان، حاجات برادران مؤمنتان؛ به مریضها، به مریض‌دارها، به جانبازان، به غم دیده‌ها، به دلهای غمگین، به چشمهای نگران، به نیازهای فراوانِ انسانهایی که حول و حوش شما، زیر سقف شما و در کشور شما هستند، در دنیای اسلام هستند، روی کره خاک هستند. همه این حاجات را در این شبهای قدر، یکی یکی از خدای متعال بخواهید. ۱۳۷۳/۱۱/۲۸

 


حمیدرضا بازدید : 246 چهارشنبه 25 تير 1393 زمان : نظرات () محبوب کن - فیس نما

صالحین شهدای نورسمیه(پایگاه سمیه)/
اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

شب نوزدهم: اولین شب از شب‌های قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال رقم می‌خورد


شب نوزدهم: اولین شب از شب‌های قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال رقم می‌خورد و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند و به خدمت امام زمان علیه‌السلام مشرف می‌شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می‌کنند.


اعمال شب قدر بر دو نوع است: یکی آن که در هر سه شب انجام می‌شود و دیگر آن که مخصوص هر شبی است.




اعمالی که در هر سه شب مشترک است:




1- غسل. (مقارن غروب آفتاب، که بهتر است نماز عشاء را با غسل خواند.)




2- دو رکعت نماز وارد شده است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ و در روایتی است که از جای خود برنخیزد تا حق تعالی او و پدر و مادرش را بیامرزد.




3- قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِ اسمُکَ الاَکبَرُ و اَسماۆُکَ الحُسنی وَ ما یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار. پس هر حاجت که دارد بخواهد.




4- مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید: اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَ بِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ.




ده مرتبه بگوید: بِکَ یا الله




ده مرتبه: بِمُحَمَّدٍ




ده مرتبه: بِعلیٍّ




ده مرتبه: بِفاطِمَةَ




ده مرتبه: بِالحَسَنِ




ده مرتبه: بِالحُسَین ِ




ده مرتبه: بِعلیّ بنِ الحُسین




ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ




ده مرتبه: بِجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ




ده مرتبه: بِموُسی بنِ جَعفَر ٍ




ده مرتبه: بِعلیِّ بنِ مُوسی




ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ




ده مرتبه: بِعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ




ده مرتبه: بِالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ




ده مرتبه: بِالحُجَّةِ.




پس از این عمل هر حاجتی كه داری طلب کن.




5- زیارت امام حسین علیه السلام است؛ که در روایت آمده است که چون شب قدر می‌شود منادی از آسمان هفتم ندا می‌کند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمده است.




6- احیا داشتن این شب‌ها. در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و وزن دریاها باشد




7- صد رکعت نماز بخواند که فضیلت بسیار دارد، و افضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند.




8- این دعا خوانده شود: اَللّهُمَّ اِنّی اَمسَیتُ لَکَ عَبدًا داخِرًا لا اَملِکُ لِنَفسی وَ اَعتَرِفُ...




اعمال مخصوص هر شب قدر شب نوزدهم:




1- صد مرتبه "اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه".




2- صد مرتبه " اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ".




3- دعای "یا ذَالَّذی کانَ..." خوانده شود .




4- دعای " اَللّهَمَّ اجعَل فیما تَقضی وَ..." خوانده شود.




                                                     التماس دعا

حمیدرضا بازدید : 253 چهارشنبه 25 تير 1393 زمان : نظرات () محبوب کن - فیس نما

صالحین پایگاه سمیه حوزه5عفاف ناحیه ارومیه/
آن شب قدری که گویند اهل خلوت؛ امشب است

باید از گذشته تیره مان با تضرع اظهار ندامت کرده و سپس برای روزهای پیش رو تصمیم های با اراده ای بگیریم.در شب قدردفترحساب ها بسته نمی شود،بلکه گشوده شده و حتی سر فصل های جدیدی رقم می خورد.


بهترین خواسته ها از خدا طلب اراده برای ترک گناهان و اخلاقیات نکوهیده است که این خود پیش فرض اصلی ظهور امام  زمان (عج)است و بهترین خواسته ها از امام حی و حاضرمان این است که ما را با نگاه پر مهر خود بالا ببرد آن قدر بالا که دیگر نخواهیم غلام روسیاه ایشان باشیم.


این روزها روزهای حسابرسی وچرتکه انداختن است. روزهایی که باید در حجره خلوت نشست و حساب و کتابی سالیانه داشت.باید قرض ها را با این و آن صاف کرد و اگر دستمان به کار خیر باز است حتی برای انجام کارهای نیک پیشقدم بود و از صندوق معنویت و اندوخته های عاطفی خرج کرد.


حسابرسی اعمال نیک و بدمان لااقل این حسن را دارد که یادمان نرود درهر جایگاهی که هستیم باید حواسمان به حق الله و بویژه حق الناس جمع باشد. باید از دل هایی که شکسته ایم،حرف ها ی غیبت گونه و تهمت هایی که روا داشته ایم،از خود خواهی ها و مال حرام هایی که احیانا ناخواسته و یا خدای نکرده خواسته به جیب مان رفته دست بکشیم و حلالیت بطلبیم. باید در برابر دروغ هایمان سخت احساس پشیمانی کنیم. از منفعت طلبی ها کنار کشیده وبه دامن خویشتن خویش رجعتی دوباره داشته باشیم. مثل مسافران کعبه لباس سفید آزادگی بپوشیم و گرد خانه حق با اعمال نیکمان گردشی داشته باشیم. شاید امسال آخرین فرصت ما برای رستگاری باشد.این بازگشت را ناآگاهانه و غافلانه به زمان دیگری که شاید هیچ وقت نصیبمان نشود به تعویق نیندازیم.


در شب قدر،شب های ارزشمند تصمیم های بزرگ شروع طرحی نو را برای خود و زندگی مان رقم بزنیم. آیا زمانی که قرآن بر سر می گیرید و جوشن کبیر را زمزمه می کنید نمی خواهید خدا پاسخ دعاها و حاجات شما را عنقریب بدهد؟خداوند خود فرموده:بخوانید مرا تا شما را استجابت کنم.چند قدم که شما بر دارید خدا درها می گشاید و همین امید به توبه و بازگشت است که دین اسلام را امیدبخش ترین ادیان الهی قرار داده است.


شب های نوزدهم،بیست و یکم وبیست و سوم ماه مبارک رمضان شب های احتمالی  قدر دانسته شده‌اند.مسلمانان در این شب ها بر این اعتقادند که درهای توبه و بازگشت به سوی پروردگار گشوده می شود وبنابر آموزه‌های اسلامی خوابیدن در شب قدر مذموم و شب‌زنده‌داری در آن سفارش شده است.دعا و استغفار به علت توجه فوق العاده خدا به بندگان برای بخشایش گناهان آنان در این شب توصیه شده‌است.ناگفته نماند که روز قدر هم به اندازه شب آن ارجمند است. در پاسخ این سؤال، که چرا این شب، شب قدر نامیده شده، سخن بسیار گفته‌اند؛از جمله این که شب قدر به این جهت قدرنامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می‌شود. شاهد این معنی در آیات ۳ و ۴ سوره دخان آمده است که می‌فرماید:”ما این کتاب مبین را در شبی پر برکت نازل کردیم، و ما همواره انذار کننده بوده‌ایم.در آن شب هر امری بر طبق حکمت خداوند تنظیم و تعیین می‌گردد.”


این بیان، هماهنگ با روایات متعددی است که می‌گوید:در آن شب، مقدرات یک سال انسان‌ها تعیین می‌گردد، و ارزاق و سرآمد عمرها، و امور دیگر، در آن لیله مبارکه، تفریق و تبیین می‌شود. البته، این امر هیچ گونه تضادی با آزادی اراده انسان و مسئله اختیار ندارد، چرا که تقدیر الهی به وسیله فرشتگان بر طبق شایستگی‌ها و لیاقت‌های افراد، و میزان ایمان، تقوا، پاکی نیت و اعمال آنها است. یعنی برای هر کس آن مقدر می‌کنند که لایق آن است، یا به تعبیر دیگر زمینه‌هایش از ناحیه خود او فراهم شده، و این نه تنها منافاتی بااختیار ندارد، که تأکیدی بر آن است.


دلیل دوم که این شب را قدر دانسته اند این است که دارای قدر و شرافت عظیمی است چرا که قرآن با تمام قدر و منزلتش بر رسول والا قدر، و به وسیله فرشته صاحب قدر نازل گردید.


سومین اتفاق مهم این شب ها شهادت مرد عدالت و حق حضرت مولا علی (ع) است و این را یاد آورمی شود که اگر ما شیعه ایشان هستیم باید همه چیز خود را در مسیر احقاق حق و بنا نهادن عدالت در طبق بندگی بگذاریم. چرا که اساسا توبه کردن به جز پا نهادن در مسیر حق جویی معنایی نخواهد یافت.


اراده ای قوی در تصمیم های مهم


امینه قاسمی یک دانشجو برایمان می گوید:«شب قدر فرصتی است زرين و طلايی برای شست وشوی آينه دل. اين شب بهترين فرصت است تا خوبی‌ها را جايگزين بدي‌ها، صلح و صفا را جايگزين اختلاف و تفرقه، احسان و نيکی را جايگزين ظلم و ستم، احسان به والدين را جايگزين عاق والدين و صله رحم را جايگزين قطع رحم نماييم. نيکو و شايسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداريم و با اعمال نيک و خير، ثواب دو چندان ببريم. در شب قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنيم، خداوند نام ما را در گروه نيک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد. آيا توفيقی بالاتر از اين هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزديک‌تر شويم؟دعاهای شب های رمضان مجموعه‌ روشنی‌بخش است که با تکرار تلاوت آنها، آموزش‌های آن‌ها به صورت هدف‌هايی برای ما در می‌آيند. پس هنگام خواندن اين ادعيه شايسته و بهتر است مفهوم آنها را نيز همواره مدنظر داشته باشيم و با تلاش و کوشش به سوی اين هدف‌های مطرح‌شده در دعاها گام برداريم.»


وی معتقد است که شب قدر آغاز برنامه ها ،اهداف و اعمال نیک در سال پیش روست.قاسمی ادامه می دهد:«به نظر نمی رسد که تنها گریه بی تفکر علاج درمان گناهانمان باشد. باید از ته دل تصمیم به خوب شدن و خوب ماندن بگیریم. خداوند متعال صراحتا عنوان کرده که سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر با خواست خودشان. بنابراین باید از گذشته تیره مان با تضرع اظهار ندامت کرده و سپس برای روزهای پیش رو تصمیم های با اراده ای بگیریم.در شب قدردفترحساب ها بسته نمی شود،بلکه گشوده شده و حتی سر فصل های جدیدی رقم می خورد تا با نیکی ها ،خواست الهی و اراده قوی مومنین پر از مثبت هایی شود که فرشته‌ها در صددند طی روزهای آتی سال برایمان ثبت شان کنند.»


کاری کنیم که همه فرصت نیایش پیدا کنند


این روزها خیلی افراد در دل اماکن مذهبی و محافل در تلاشند که با اجرای طرح های جدید خود فضای مناسب‌تری برای دعا و نیایش مومنین در شب های ارزشمند قدر فراهم آورند تا همگان با هر شرایطی که دارند از برکات این شب‌های پربرکت و مقدس برخوردار شوند.


یکی از کارهای پسندیده و قابل تقدیری که از یک سال پیش در دانشگاه تهران انجام می شود این است که مسئولین امر اقدام به برگزاری ایستگاه نشاط و اندیشه برای کودکان در حاشیه محفل نیایش دانشگاه تهران خواهند کرد.حضور کودکان در مراسم‌های مذهبی و سخنرانی غالباً خسته‌کننده است و آنها نمی‌توانند پا به پای بزرگ ترها در این مجالس بمانند از این رو یکی از اقداماتی که مسجد دانشگاه تهران از سال گذشته در چندین مراسم مناسبتی اجرا کرده است برگزاری ایستگاه نشاط و اندیشه است.بر این اساس والدین می توانند بدون داشتن هیچ دغدغه ای در مراسم مورد نظر شرکت کرده و فرزندان خود را نیز در همان ساعات به ایستگاه نشاط و اندیشه تحویل دهند تا مبلغان گرامی علاوه بر سرگرم کردن آنها با انواع بازی ها،نقاشی،سفال و فراهم آوردن محیط مفرح،معارف دینی را به بچه ها بیاموزند.همچنین در شب‌های نوزدهم،بیست ویکم و بیست و سوم ،مسابقه کتابخوانی ویژه افراد حاضر در مسجد دانشگاه تهران برگزارمی کنند.ابتدا یک کتاب به مخاطبان معرفی می شود و سپس چکیده آن در قالب بروشور در اختیار علاقمندان قرار می گیرد که در انتهای آن نیز سوالاتی مطرح شده است.


فاطمه اسدی یک خانم خانه دار که معمولا در مراسم‌های مذهبی با دو کودک دوقلوی پنج ساله اش شرکت می کند برایمان می گوید:«اتفاقا باید حتی کوچک ترها را به نحوی در این گونه مراسم شرکت داد تا برکات و آثار محافل اینچنینی با گوشت و پوست و روحشان در هم آمیخته شود و به نوعی در آینده شان تاثیر گذار بوده و زندگی شان بیمه معنوی گردد.»خیلی از جامعه شناسان دینی اهمیت شرکت کل اعضای خانواده با هر سن و سالی که دارند در محافل نیایش شب های قدر را کمتر از شرکت در مجالس عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) ندانسته و همواره تاکید دارند که اگر بخواهیم روح نیایش،توکل و معنویت در نسل های بعدی نهادینه گردد باید با حضور مستمر در این گونه مجالس و محافل از سنین پایین پیوندها را برقرار کرد.


به نظر می رسد از این دست اقدامات بالا کارهای شایسته ای باشد که برای ترویج روح معنوی در نهاد خانواده کمک قابل توجهی خواهد کرد. بد نیست مجاهدین معنوی که ذوق و تفکری خلاق دارند را برای طراحی و اجرای چنین برنامه هایی به کار بگیریم و حتی طرح های وسیع تری را برای به صحنه در آوردن اقشار بیشتر و متفاوت تر جامعه به اجرا بگذاریم.


شب قدر از خداوند چه بخواهیم؟


یک سوال متداول در مورد کمیت و کیفیت نیایش در این شب ها این است که چگونه دعا کنیم و چه بخواهیم؟ شرایط مستجاب الدعوه شدن در شب های قدر چیست؟ آیا برای زندگی دنیوی و روزمره خود دعا کنیم و یا دعاهای سطح بالاتری داشته باشیم؟


یک کارشناس مسائل مذهبی برایمان توضیح می‌دهد:«ژرفای اندیشه و بلندای نگاه هر فرد در خواسته‌هایش تبلور می یابد . این گونه که تقاضای هر شخص منعکس کننده  وسعت روحی و وجودی اوست. ای کاش می دانستیم که اشرف مخلوقاتیم و همانی هستیم که پروردگار پس از آفرینشمان به خود بار ک الله گفت. وقتی خدا خود را بهترین خلق کنندگان خوانده لابد آن مخلوق هم بهترین بوده است. مخلوقی که فرشتگان باید بر او سجده کنند و اگر درمسیر بندگی پیش برود جانشین خدا بر زمین خواهد شد. با این همه بسیاری از ما از جایگاه ویژه خود در آفرینش بی خبریم. قامتمان کوتاه است و خواسته هایمان از آن کوتاه تر.ای‌کاش می دانستیم که در شب های عزیز ماه مبارک رمضان علی الخصوص شب های احیا باید از بهترین خلق‌کنندگان چه بخواهیم؟»


وی با ورق زدن روایات در باب زندگی پیامبران ادامه می دهد:«قوم حضرت ادریس(ع) بر او خیلی جفا کرد، تا اینکه خداوند متعال خطاب به ادریس فرمود:اینان قدر پیامبر وحجت من را نمی دانند لذا تصمیم گرفته ام ،تورا از ایشان بگیرم و این گونه غیبت چهل ساله ادریس آغاز گشته و قوم او دچار عذاب الهی گشتند.چنان گرسنگی آنان را فرا گرفت که سنگ بر شکمشان می بستند.پس از چهل سال فقهایی در میان ایشان ظاهر شدند (خوب دقت فرمایید نقش ولایت فقیه در عصر غیبت همین است) و خطاب به مردم گفتند: ادریس از میان ما رفت ولی خدای ادریس که هست، مگر ادریس از ما چه می خواست؟ فقط یک جمله: در محضر خدا معصیت نکنید. پس از آن ادریس دوباره در میان قوم خود ظاهر گشت و به ادامه ماموریت الهی خود پرداخت.آری ادریس پس از چهل سال دوباره ظهور کرد چون قومش لایق حضور حجت خدا شدند و شرط اصلی این ظهور اصلاح افراد آن جامعه بود.ای کاش می دانستیم چون گناه کاریم خداوند آخرین گنجینه خود را از ما گرفته و تا روزی که همچون قوم ادریس پیامبر به این نتیجه نرسیم که دلیل غیبت چیزی جز گناه کاری ما نبوده خدا حجت خود را نخواهد فرستاد.ای کاش می دانستیم که اگر عذاب قوم ادریس گرسنگی فیزیکی بود امروز ما هم گرسنگی می کشیم منتها از نوع فکری و عقیدتی.ای کاش مردم می دانستند که چه فرصت‌های عظیمی(عمرشان)  برای رسیدن به مقام خلیفه اللهی  در نبود قائم آل محمد (عج)از دست می رود ، ای کاش قدری گرسنگی معنوی و اعتقادی به اندازه گرسنگی شکم برایمان ملموس بود،ولی افسوس که برده نفسیم.»


این مبلغ مذهبی صراحتا عنوان می کند که بهترین خواسته ها از خدا طلب اراده برای ترک گناهان و اخلاقیات نکوهیده است که این خود پیش فرض اصلی ظهور امام  زمان (عج)است و بهترین خواسته ها از امام حی و حاضرمان این است که ما را با نگاه پر مهر خود بالا ببرد آن قدر بالا که دیگر نخواهیم غلام روسیاه ایشان باشیم.


وی صمیمانه و از ته دل توصیه می کند:«ای کاش یاد می گرفتیم که خدایا فلانی راشفا بده، قرض فلان کس را ادا کن و غیره و غیره  را می توان در یک دعا خلاصه کرد: اللهم عجل لولیک الفرج و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه.شب های قدر شب بسته شدن برنامه یکساله زندگی و چه بسا تمامی عمرمان است. بهترین فرصت ها است باید توبه کرد؛از این همه بی تفاوتی و گناه،از این همه دست روی دست گذاشتن. توبه کرد از اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است. این فریضه الهی برای اصلاح جامعه را زنده کنیم تا خودمان هم زنده شویم.»


وی در تکمیل صحبت هایش می گوید:«تا ظهور سه قدم بیشتر نیست:اراده و تصمیم پولادین،ترک گناه و اصلاح جامعه.»


سفارش حضرت آیت الله بهجت(ره)


برای اجابت دعاهایمان در شب قدر


مهم تر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی (عج)، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار آن حضرت تا ظهور اوست؛ چون مردن تنها قطع حیات دنیای چند روزه فانی است؛ اما بیرون رفتن از عقیده صحیح، موجب هلاکت ابدی است.


توصیه‌های حضرت آیت‌الله بهجت (ره) آن سالک طریق الهی برای دعا خواندن و نیایش در این شب های عزیز این‌گونه است:«برای دعا این امور لازم است: ثنا و تعظیم و تمجید ساحت مقدس حضرت حق تبارک و تعالی. اقرار به گناهان و اظهار ندامت از آن که تقریباً به منزله توبه یا ملازم آن است. صلوات بر محمد و آل محمد(ص) که وسیله و واسطه فیض هستند. بکاء و گریه، اگر نشد تباکی ولو خیلی مختصر و بعد از اینها درخواست حاجت که در این صورت برآورده شدن حاجت برو و برگرد ندارد.البته اگر این مطلب (یعنی ثنا، تعظیم و تمجید ...) در سجده باشد، مناسب‌تر است و تأثیر بکاء در این زمان به جایی می‌رسد که در عمل”ام داود” و نیز در قنوت وتر آمده است:”فإنّ ذلک علامة الإجابه” این نشانه مستجاب شدن دعا است.همچنین در اذن دخول ائمه اطهار (ع) نیز وارد شده است:”فهو علامة الاذن”این علامت اذن است. یعنی راه تکوینی است به خدا و ارتباط با غیب است، البته برای کسی که این مطلب را باور کند.»


حضرت آیت الله بهجت می فرمایند:« این دعا خیلی عالی است که دستور داده شده است که در زمان غیبت خوانده شود که:”یا اَللّهُ یا رَحمانُ یا رَحیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلوبِ ثَبِّتْ قَلْبى عَلى دینِکَ”؛ ای خدا، ای رحمت‌گستر، ای مهربان، ای گرداننده دل‌ها، دل مرا بر دینت ثابت و استوار گردان! اگر انسان راستی راستی برای مؤمنین و مؤمنات دعا کند و برای خودش دعا نکند، مَلَک و فرشته‌ای برای او دعا می‌کند. باید کسانی که حاجت مهمی دارند، یکی از همین نمازها و از این عبادت‌هایی که برای حاجت ذکر شده است را بجا آورند و اگر بخواهند تثبیت کنند، تأیید بکنند و برسند به حاجت خودشان بلاشک.ملتفت باشند بعد از آن طلب حاجت و نمازها و دعاها بروند به سجود و در سجود سعی کنند به اندازه بال مگسی چشم‌تر بشود.این علامت این است که مطلب تمام شود.هر کس می‌خواهد دعایش مستجاب شود، برای نجات مؤمنین و مؤمنات دعا کند، تا دعای مَلَک که مورد استجابت است، یقیناً مشمول حال او شود!خداوند بلاها را بدون حکمت و بدون ملاک و مصلحت نمی‌فرستد، بلکه برای دعا و تضرع ما می‌فرستد. بنابراین برای رفع آنها دعا لازم و تضرع به درگاهش مطلوب است.»


این سالک به حق پیوسته شرط استجابت دعا را ترک معصیت دانسته و تاکید دارند:«گاهی مصلحت در غیرتعجیل است و گاهی مصلحت در تبدیل به احسن است. داعی (دعا کننده) خیال می‌کند مستجاب نشده است ولی اهل یقین می‌فهمند.»

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
ﺩﻧﯿﺎ ﭼﯿﺰﯼ ﺟﺰ ﭘﮋﻭﺍﮎ ﻧﯿﺴﺖ! یادمان باشد.. زندگی انعکاس رفتار ما است! انعکاس من بر من.. پس حواسمان باشد بهترین باشیم تا بهترین دریافت کنیم!
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • نرم افزار

  • سخن بزرگان
  • اخبار
  • دانستنی ها
  • بورس و سرمایه گذاری
  • معرفی سایت ها و وبلاگ ها
  • جنگ نرم

  • بهداشت و سلامت
  • روانشناسی
  • گردشگری
  • مذهبی
  • سرگرمی
  • علمی

  • ورزش
  • تصاویر
  • آموزش
  • دانلود
  • امام خمینی "ره"
  • بیوگرافی
  • ویدیو
  • تکنولوژی
  • صوت
  • ابزار وبلاگ
  • معرق
  • فرهنگ سازی
  • هنر

    مطالب
    لینک دوستان
  • مرجع کسب و کارهای اینترنتی
  • Civil Engineering of Tabriz University
  • آریا زمین
  • بوی ماه مهر
  • پاتوق نشریات دانشجویی
  • عاشورا
  • پایگاه جامع عاشورا
  • خوشنویسی
  • آثار هنرمندان ایران
  • پایگاه اطلاع رسانی صالحین خــدابـــنده
  • بورس24
  • رسم نمودار ژاپنی با اکسل
  • کلینیک بتن ایران
  • اخبار و تحلیل بازار بورس و سرمایه
  • وقاری
  • تالار بورس
  • وی ان دیزاین
  • کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكی رفسنجان
  • لاور فان
  • آستان قدس حسینی
  • چفیه
  • جک های خفن
  • ساندیس خور
  • کتابخانه مجازی فاطمیه
  • فاطمیه
  • تبادل لینک میکنی؟
  • سایت دانش آموزان قره چپق
  • تصاویر حرفه ای
  • امام علی النقی علیه اسلام
  • موسسه مصاف
  • جنبش سایبری 313
  • معبر سایبری فندرسک
  • علقمه
  • امو لاو چت
  • من میگم / لینکهای داغ
  • امروز هنوز تموم نشده
  • مای پناهگاه
  • پارسیان تحلیل
  • سی مرجع
  • تلنگر
  • پاتوق پرسپولیسی ها
  • سايت جامع بانک تنها نرم افزار های ایرانی
  • دانلود بازی و نرم افزار اندروید
  • lιlı خنده ιlιl
  • نیازمندیهای دیجی آگهی : درج آگهی رایگان | ثبت تبلیغات رایگان
  • تبادل لینک
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • افراد آنلاین : 1
  • بازدید امروز : 190
  • بازدید ماه : 7,842
  • بازدید سال : 37,506
  • کدهای اختصاصی
    حدیث موضوعی ذکر روزهای هفته

    ابزار زیباساز وبلاگ

    کد متحرک ساختن عنوان